Nog 12 dagen - Reisverslag uit Elst, Nederland van Anne-Marie Kessels - WaarBenJij.nu Nog 12 dagen - Reisverslag uit Elst, Nederland van Anne-Marie Kessels - WaarBenJij.nu

Nog 12 dagen

Door: Anne-Marie Kessels

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

24 Januari 2016 | Nederland, Elst

Hoi allemaal,

Nog 12 dagen en dan zit ik met de aller leukste groep in het vliegtuig naar Zuid-Afrika. Ik heb er al heel erg veel zin in en ik heb zeker het gevoel dat het een top reis gaat worden! De groep is super gezellig dus dat komt allemaal goed aan de andere kant van de wereld. Ik ben er nog niet 100% klaar voor want er moet nog van alles gebeuren.

Ik moet nog spullen halen zoals bijvoorbeeld shampoo, maar de kleren ben ik al mee bezig geweest. Wat moet er mee? Wat is handig? Dat is allemaal al besloten.

Ik merk dat ik door de dag heen vaak denk over wat er nog moet gebeuren en dat me opeens iets te binnen schiet, dus de voorbereidingen zijn nog in volle gang.

We gaan ook een lesje geven op een basisschool en daar moeten ook nog wat dingen voor gebeuren, maar gelukkig hebben we ons plan al af.

De fotocamera mogen we natuurlijk niet vergeten dus ik heb de camera al eens bestudeerd om te kijken hoe ik de beste foto's kan maken en wat de camera allemaal kan.

Maar wat moet ik doen in het vliegtuig? Ruim 11 uur vliegen... Dat is erg lang. Slapen doe ik waarschijnlijk niet meteen want dan ben ik veel te enthousiast enzo. Muziek kan ik niet missen dus ben ik momenteel bezig met het maken van een mega muzieklijst. Ook neem ik wat tijdschriften mee zodat we gezellig wat kunnen lezen. Voor Nederlands moeten er binnenkort ook twee boeken uit dus daar ga ik ook maar in lezen. Verder print ik nog wat informatie uit over Zuid-Afrika en kan ik me nog verder inlezen over het land en de cultuur.

Ik heb er super veel zin in, maar stiekem vind ik het wel een beetje spannend (gezonde spanning ;)).

Leuk dat je het bericht hebt gelezen en meld je aan voor de maillijst als je een mailtje wilt ontvangen als ik weer een bericht plaats :).

Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elst

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Hoi,
Ik ben Anne-Marie en ik ga samen met een super leuke groep van 26 medestudenten en 5 leraren op reis. We gaan naar een dorpje in het zuiden van Zuid-Afrika genaamd Genadendal met ongeveer 6000 inwoners. Ik zit in 4VWO tweetalig op OBC Bemmel.

Waarom ga ik mee met deze reis?
Ik wilde erg graag mee met deze reis, omdat ik graag een kijk wil nemen in de Zuid-Afrikaanse cultuur en de verschillen willen ontdekken tussen mijn leven hier en het leven van een leeftijdgenoot in Zuid-Afrika. Wat maakt die mensen gelukkig in Zuid-Afrika? Dat zou ik willen weten.
Voor mijn tweetalige opleiding moet ik ook een internationale stage doen en daarvoor gebruik ik dus deze reis.

Wat is nou eigenlijk het doel van onze reis?
Ons doel is om een bijdrage te leveren aan de verbetering van de gemeenschap in Genadendal. We gaan bijvoorbeeld een les geven op een basisschool en zo hopen wij dat we elkaar iets bij kunnen brengen. Naast de basisschool lesjes gaan we ook lokale faciliteiten opknappen. Zo heeft een voorgaande groep een toiletgebouw opgeknapt.

Tijdens de voorbereidingen hebben er allemaal fundraising activiteiten plaats gevonden om geld in te zamelen.
Via de stichting 'Ubuntu goes Dutch' komt het geld op de plekken waar het goed terecht komt.
Het eerste doel is dat er geld wordt gedoneerd aan de scholen in Genadendal, zo wordt het onderwijs verbeterd in Genadendal.
Het tweede doel is het oprichten van een gemeenschapshuis waar de verschillende bevolkingsgroepen van Genadendal samen kunnen komen.

Ook al heb ik lichte zenuwen, ik ben zeker niet de enige, ik heb er al heel erg veel zin in!

Wil je een bericht ontvangen als ik weer een bericht plaats? Meld je dan aan voor de maillijst hier op mijn blog.

Anne-Marie

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

Op de helft...

12 Februari 2016

Vandaag is de dag!

05 Februari 2016

Vandaag is de dag!

24 Januari 2016

Nog 12 dagen
Anne-Marie

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 2397

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: