Vandaag is de dag! - Reisverslag uit Elst, Nederland van Anne-Marie Kessels - WaarBenJij.nu Vandaag is de dag! - Reisverslag uit Elst, Nederland van Anne-Marie Kessels - WaarBenJij.nu

Vandaag is de dag!

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

12 Februari 2016 | Nederland, Elst

Hoi allemaal,

Vandaag is het zover! We vertrekken eindelijk naar Zuid-Afrika. We beginnen aan een onvergetelijke reis waar ik in ieder geval al heel lang naar uit heb gekeken. Na veel sparen, geld inzamelen, lesjes voorbereiden en nog veel meer, is het eindelijk tijd om te vertrekken. Ik heb er heel erg veel zin in maar ik vind het stiekem wel een beetje spannend.
Zodra ik weer internet heb zal ik weer een update op mijn blog zetten dus meld je vooral aan voor de maillijst.

Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elst

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Hoi,
Ik ben Anne-Marie en ik ga samen met een super leuke groep van 26 medestudenten en 5 leraren op reis. We gaan naar een dorpje in het zuiden van Zuid-Afrika genaamd Genadendal met ongeveer 6000 inwoners. Ik zit in 4VWO tweetalig op OBC Bemmel.

Waarom ga ik mee met deze reis?
Ik wilde erg graag mee met deze reis, omdat ik graag een kijk wil nemen in de Zuid-Afrikaanse cultuur en de verschillen willen ontdekken tussen mijn leven hier en het leven van een leeftijdgenoot in Zuid-Afrika. Wat maakt die mensen gelukkig in Zuid-Afrika? Dat zou ik willen weten.
Voor mijn tweetalige opleiding moet ik ook een internationale stage doen en daarvoor gebruik ik dus deze reis.

Wat is nou eigenlijk het doel van onze reis?
Ons doel is om een bijdrage te leveren aan de verbetering van de gemeenschap in Genadendal. We gaan bijvoorbeeld een les geven op een basisschool en zo hopen wij dat we elkaar iets bij kunnen brengen. Naast de basisschool lesjes gaan we ook lokale faciliteiten opknappen. Zo heeft een voorgaande groep een toiletgebouw opgeknapt.

Tijdens de voorbereidingen hebben er allemaal fundraising activiteiten plaats gevonden om geld in te zamelen.
Via de stichting 'Ubuntu goes Dutch' komt het geld op de plekken waar het goed terecht komt.
Het eerste doel is dat er geld wordt gedoneerd aan de scholen in Genadendal, zo wordt het onderwijs verbeterd in Genadendal.
Het tweede doel is het oprichten van een gemeenschapshuis waar de verschillende bevolkingsgroepen van Genadendal samen kunnen komen.

Ook al heb ik lichte zenuwen, ik ben zeker niet de enige, ik heb er al heel erg veel zin in!

Wil je een bericht ontvangen als ik weer een bericht plaats? Meld je dan aan voor de maillijst hier op mijn blog.

Anne-Marie

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

Op de helft...

12 Februari 2016

Vandaag is de dag!

05 Februari 2016

Vandaag is de dag!

24 Januari 2016

Nog 12 dagen
Anne-Marie

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 2403

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: